Het herstelproces van een batterij start met een grondige controle. Hier zijn de belangrijkste stappen:

1. Diagnose en Inspectie:

Eerst wordt de batterij getest om te zien hoeveel capaciteit er nog is, welke spanning ze geeft en of er gebreken zijn. De elektronica en beveiligingssystemen worden ook nagekeken.

2. Vervangen van Batterijcellen:

Versleten of beschadigde cellen worden vervangen door nieuwe, kwalitatieve cellen. Dit zorgt ervoor dat de batterij terug meer capaciteit heeft en je verder kunt rijden met je e-bike.

3. Controle van de Elektronica (BMS):

Het batterijbeheersysteem (BMS) wordt gecontroleerd en indien nodig hersteld of geüpdatet. Dit systeem zorgt ervoor dat de cellen gelijkmatig opladen en ontladen, wat belangrijk is om je batterij langer te laten meegaan.

4. Herstellen van de Behuizing en Afdichting:

De behuizing van de batterij wordt nagekeken op scheuren en opnieuw afgedicht. Zo blijft de batterij beschermd tegen water en stof.

5. Testfase:

Na het herstellen wordt de batterij uitvoerig getest om zeker te zijn dat alles goed werkt en de prestaties terug op peil zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WAT DOE REVISIE?

De capaciteit van de accu bepaalt grotendeels hoeveel kilometer u met een volle accu kunt afleggen. U kunt dit het beste vergelijken met de benzinetank van een auto: naarmate de tank groter wordt (en dus de capaciteit toeneemt), profiteert u van een grotere hoeveelheid brandstof.

Een belangrijk voordeel van revisie is dat u de capaciteit naar wens kunt vergroten. Afhankelijk van de gekozen capaciteit (uitgedrukt in Wh), wordt het bereik van een batterij met een bepaald percentage vergroot. Als wij de capaciteit van uw fietsaccu bijvoorbeeld upgraden met 10%, dan wordt de fietsafstand maximaal 10% groter (in vergelijking met een nieuwe accu), onder gelijke omstandigheden.

U moet daarbij wel altijd in beschouwing nemen dat er nog een aantal factoren bepalend zijn voor de actieradius van uw e-bike. De grootte van de benzinetank zegt namelijk niets over de omstandigheden of de efficiëntie van de motor/bestuurder.

De volgende factoren zijn rechtstreeks van invloed op het aantal kilometers dat per acculading gereden kan worden:

× Hoe kan ik u helpen?