Hoe werken wij?

Stap 1: Meld uw batterij aan en stuur uw fietsbatterij naar ons toe via het verzendlabel
Om uw batterij naar ons toe te sturen, volgt u de instructies die u per e-mail heeft ontvangen en stuurt u deze naar ons via het verzendlabel dat wij hebben verstrekt. U kunt ook de herstelopties bekijken en de batterij aanmelden in onze shop.
 
Stap 2: Wij controleren de batterij op defecten en stellen een diagnose

Zodra wij uw batterij ontvangen, zullen onze technici deze grondig controleren op defecten. Dit omvat het testen van de batterij op zijn capaciteit en het identificeren van eventuele problemen. Zodra we een volledige diagnose hebben gesteld, zullen we u op de hoogte stellen van de resultaten en bespreken wat de volgende stappen zijn. Als er andere soorten defecten zijn die niet gerepareerd kunnen worden, sturen wij altijd een e-mail met de prijsopgave en de defecten. Indien u er na onze eerste testen en conclusies niet voor kiest om reparaties of revisies uit te voeren, brengen wij slechts € 49,- in rekening voor het onderzoek. Indien wij uw fietsbatterij niet kunnen reviseren of repareren, bijvoorbeeld omdat er geen onderdelen beschikbaar zijn, of de batterij niet te reviseren is, dan sturen wij deze kosteloos retour.

fietsbatterij herstelllen
Stap 3: Als de fietsbatterij geschikt is voor herstel, vervangen wij de oude cellen voor nieuwe A-merk batterijcellen

Als na onze diagnostische testen blijkt dat de batterij geschikt is voor revisie, zullen wij alle interne oude cellen vervangen voor nieuwe A-merk (Samsung, Eve of Panasonic) batterij kwaliteit cellen. Deze nieuwe cellen hebben meer kracht en een langere levensduur dan het origineel, wat zorgt voor een langere levensduur en meer opslagcapaciteit van de fietsbatterij.

Stap 4: Wij testen de geherstelde batterij grondig voordat we deze terugsturen

Voordat wij uw gereviseerde batterij terugsturen, testen wij deze grondig om ervoor te zorgen dat deze in goede werking is. Dit omvat het testen van de capaciteit en het controleren op eventuele problemen. Zodra de batterij aan al onze kwaliteitsnormen voldoet, zullen we deze terugsturen naar u.

Stap 5: Wij sturen de batterij naar u terug met een testrapport en 2 jaar garantie op de vervangen cellen
Zodra wij de batterij hebben getest en goedgekeurd, sturen wij deze naar u terug via onze vervoerder PostNL. U kunt hier meer informatie vinden over ons leverings- en zendingbeleid. Wij sturen alle accessoires mee terug en geven 2 jaar garantie op de vervangen batterijcellen. U ontvangt het testrapport samen met de batterij mee terug. U wordt per e-mail op de hoogte gebracht wanneer de batterij naar u wordt verzonden

Volg je ons al?

Toegankelijkheid

Klantenservice

WAT DOE REVISIE?

De capaciteit van de accu bepaalt grotendeels hoeveel kilometer u met een volle accu kunt afleggen. U kunt dit het beste vergelijken met de benzinetank van een auto: naarmate de tank groter wordt (en dus de capaciteit toeneemt), profiteert u van een grotere hoeveelheid brandstof.

Een belangrijk voordeel van revisie is dat u de capaciteit naar wens kunt vergroten. Afhankelijk van de gekozen capaciteit (uitgedrukt in Wh), wordt het bereik van een batterij met een bepaald percentage vergroot. Als wij de capaciteit van uw fietsaccu bijvoorbeeld upgraden met 10%, dan wordt de fietsafstand maximaal 10% groter (in vergelijking met een nieuwe accu), onder gelijke omstandigheden.

U moet daarbij wel altijd in beschouwing nemen dat er nog een aantal factoren bepalend zijn voor de actieradius van uw e-bike. De grootte van de benzinetank zegt namelijk niets over de omstandigheden of de efficiëntie van de motor/bestuurder.

De volgende factoren zijn rechtstreeks van invloed op het aantal kilometers dat per acculading gereden kan worden:

× Hoe kan ik u helpen?